Politica de Confidențialitate (GDPR)

Protecția datelor dvs. cu caracter personal este extrem de importantă pentru noi, S.C. Ajutor Technologia S.R.L. (Telefoane-Zen.ro). Prezenta Politică de Confidențialitate explică ce date personale colectăm, de ce le colectăm, cum le folosim, cui le divulgăm și ce drepturi aveți în legătură cu datele dvs., în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 - Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) și legislația română aplicabilă privind protecția datelor. Ne angajăm să prelucrăm datele în mod legal, echitabil și transparent.

Această politică se aplică datelor personale ale clienților, utilizatorilor site-ului Telefoane-Zen.ro, potențialilor clienți și ale oricăror altor persoane fizice care ne furnizează datele lor prin intermediul site-ului sau al altor canale (email, telefon, rețele sociale). Prin utilizarea site-ului nostru și/sau prin furnizarea datelor dvs. personale, sunteți de acord cu practicile descrise în această politică.

1. Operatorul de date și datele de contact

Operatorul (Data Controller):
Datele personale colectate prin Telefoane-Zen.ro sunt prelucrate de S.C. AJUTOR TECHNOLOGIA S.R.L., cu sediul în Bulevardul Constantin Brâncoveanu nr. 2, Încăperea 5, Timișoara, jud. Timiș, România, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J35/2139/2023, CUI 48264880. Societatea este denumită în continuare „Telefoane-Zen.ro” sau „noi/noi” în această politică.

Responsabil cu protecția datelor: În prezent, societatea nu are obligația legală de a desemna un Data Protection Officer (DPO) dedicat, însă orice solicitare legată de datele personale poate fi adresată echipei noastre la contactele de mai jos:

  • Email pentru protecția datelor: gdpr@ajutortechnologia.ro

  • Adresă poștală: la sediul social menționat mai sus, cu mențiunea „În atenția responsabiului cu datele – confidențial”.

2. Ce date cu caracter personal colectăm

În funcție de interacțiunea pe care o aveți cu site-ul și serviciile noastre, putem colecta diverse categorii de date personale. Vom limita colectarea la ceea ce este necesar pentru scopurile declarate. Categoriile de date prelucrate pot include:

  • Date de identificare și contact: Nume și prenume, adresa poștală (pentru livrare/facturare), număr de telefon, adresă de email. Acestea sunt colectate atunci când plasați o comandă, vă creați un cont pe site, ne contactați prin formularul de contact sau cereți o ofertă, etc. Pentru persoane juridice, colectăm de asemenea denumirea companiei, CUI, sediu și numele persoanei de contact.

  • Date de tranzacție: Detalii despre produsele comandate, serviciile solicitate, istoricul comenzilor, valoarea achizițiilor, metoda de plată folosită (ex: plata cu cardul sau ramburs). Nu stocăm detalii de card (cum ar fi număr complet sau CVV) pe serverele noastre – procesarea plăților online este externalizată către un procesator de plăți securizat.

  • Date tehnice de utilizare a site-ului: Adresa IP, browser-ul folosit, sistemul de operare, identificatori de dispozitiv, informații obținute prin cookie-uri sau tehnologii similare (vezi Politica de Cookies). Aceste date sunt colectate automat când navigați pe site-ul nostru și ne ajută la securitate și îmbunătățirea experienței de navigare.

  • Date de localizare: În mod normal nu colectăm date precise de localizare, dar adresa IP poate oferi o aproximare generală a locației (oraș/regiune).

  • Date furnizate voluntar: Orice alte informații pe care ni le furnizați voluntar când ne contactați – de exemplu, feedback, testimoniale, detalii despre o problemă tehnică cu un produs etc. Dacă ne scrieți prin email, vom prelucra evident adresa de email și conținutul mesajului.

  • Date referitoare la preferințe și comportament: Achizițiile efectuate pot indica preferințe (marci de telefoane preferate, tipuri de accesorii cumpărate). Dacă v-ați dat consimțământul pentru marketing, putem folosi istoricul comenzilor pentru a adapta comunicările comerciale la interesele dvs. De asemenea, putem afla dacă ați deschis sau interacționat cu newsletter-ele noastre (dacă sunteți abonat), pentru a măsura eficiența comunicării.

  • Date sensibile: Nu solicităm și nu prelucrăm cu bună știință date sensibile (origine etnică, religie, stare de sănătate, orientare sexuală, date genetice/biometrice, etc.) prin site-ul nostru. Vă rugăm să nu ne transmiteți astfel de date. Singura situație în care s-ar putea prelucra incidental e dacă dvs. includeți astfel de informații în mod voluntar într-o comunicare (de ex. într-o recenzie sau mesaj trimis nouă), dar nu avem nevoie de ele și le vom trata cu confidențialitate sporită, ștergându-le dacă nu sunt relevante.

Minorii: Telefoane-Zen.ro nu se adresează direct copiilor sub 16 ani și nu colectăm cu bună știință date despre aceștia. Persoanele sub 16 ani nu ar trebui să utilizeze site-ul nostru fără consimțământul părinților. Dacă descoperim că am colectat accidental astfel de date, le vom șterge.

3. Scopurile și temeiurile prelucrării datelor

Vom folosi datele dvs. personale numai în scopurile pentru care au fost colectate inițial sau în scopuri compatibile cu acestea. Principalele scopuri pentru care prelucrăm date și temeiurile legale aferente (conform art. 6 GDPR) sunt:

a) Pentru încheierea și executarea contractului de vânzare sau prestări servicii:

  • Procesarea comenzilor online: preluarea comenzii, confirmarea acesteia, facturarea, livrarea produselor la adresa indicată, încasarea plăților, ținerea la curent cu stadiul comenzii. Temei legal: executarea contractului (art. 6(1)(b) GDPR – prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte). Furnizarea acestor date este necesară; refuzul de a le furniza face imposibilă onorarea comenzii.

  • Furnizarea serviciilor de reparații: dacă trimiteți un dispozitiv în service, vom folosi datele de contact pentru comunicare și livrare, și eventual datele device-ului pentru diagnosticare. Temei: executarea contractului de service.

  • Crearea și administrarea contului de utilizator: dacă alegeți să vă creați cont pe site, vom prelucra datele pentru a vă menține contul (păstrarea istoricului comenzilor, liste de dorințe, adrese salvate etc.). Temei: executarea contractului (servicii oferite la cererea utilizatorului) + interesul nostru legitim de a oferi o experiență mai bună clienților noștri. Puteți oricând solicita ștergerea contului.

  • Asistență clienți și garanții: prelucrarea solicitărilor dvs. legate de comenzi, retururi, garanții, reclamații. Temei: executarea contractului / obligații legale în materie de garanție și protecția consumatorului (art. 6(1)(c) GDPR).

  • Comunicări legate de servicii: Vă putem contacta prin email/telefon pentru chestiuni precum: confirmarea comenzii, notificare expediere, întrebări privind o comandă în caz de neclarități, notificări de securitate (ex: actualizarea parolei, suspiciune de fraudă). Temei: executarea contractului; interesul legitim de a asigura securitatea tranzacțiilor și a comunica eficient cu clienții.

b) În vederea respectării obligațiilor legale:

  • Contabilitate și fiscalitate: emiterea facturilor și evidența contabilă a vânzărilor, raportări financiare, arhivarea documentelor financiar-contabile pe perioada impusă de lege (10 ani pentru facturi, de exemplu). Temei: obligație legală (art. 6(1)(c) GDPR) – legislația fiscală și contabilă.

  • Garanții și post-vânzare: gestionarea cererilor de garanție conform legilor relevante (OUG 140/2021, etc.), soluționarea reclamațiilor conform OG 21/1992, ținerea unui registru de reclamații, dacă e cazul. Temei: obligație legală.

  • Securitatea datelor și prevenirea fraudelor: păstrarea log-urilor de securitate ale site-ului, detectarea tentativelor de acces neautorizat, cooperarea cu autoritățile în caz de incidente (ex: divulgarea datelor către organele abilitate la solicitare legală). Temei: obligație legală și/sau interes legitim de a proteja activitatea.

  • Alte obligații legale: răspuns la solicitări oficiale ale autorităților (de exemplu ANPC, poliție, ANAF, autoritatea de protecție a datelor ANSPDCP), conform legislației aplicabile.

c) În interesul nostru legitim:

  • Îmbunătățirea serviciilor și analiză internă: putem folosi datele de vânzări și feedback-ul clienților pentru a analiza trenduri, a îmbunătăți sortimentul de produse, a optimiza procesele de logistică. De asemenea, datele de trafic și comportament pe site ne ajută să îmbunătățim interfața și funcționalitatea. Temei: interesul legitim (art. 6(1)(f) GDPR) de a ne dezvolta afacerea și a oferi servicii mai bune, fără a afecta în mod injust drepturile persoanelor. Aceste analize vor fi, pe cât posibil, agregate/anonimizate.

  • Prevenirea fraudelor și securitate: monitorizarea comenzilor pentru a detecta posibile fraude (ex: comenzi false, plăți frauduloase), asigurarea securității platformei și a tranzacțiilor. Temei: interes legitim – protejarea afacerii noastre de fraude și securizarea comunicărilor.

  • Apărarea drepturilor în justiție: dacă apare un litigiu sau o pretenție (ex: un client care nu plătește, sau o dispută contractuală), putem prelucra și păstra datele necesare pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță. Temei: interes legitim / obligație legală, după caz.

d) Pe baza consimțământului dvs. explicit:

  • Comunicări de marketing direct (newsletter, oferte promoționale): Dacă v-ați abonat la newsletter-ul nostru sau ați fost de acord să primiți comunicări comerciale, vă vom trimite periodic email-uri/SMS-uri cu noutăți despre produsele și promoțiile noastre, oferte personalizate, informații despre servicii noi, articole utile etc. Temei: consimțământ (art. 6(1)(a) GDPR). Vă puteți răzgândi oricând, apăsând pe link-ul de dezabonare din email sau contactându-ne. Retragerea consimțământului nu afectează legalitatea prelucrărilor anterioare.

  • Publicitate targetată (remarketing): Cu acordul dvs. pentru cookies de marketing, putem folosi instrumente terțe (Google, Facebook) care colectează date despre vizita dvs. pe site pentru a vă afișa ulterior reclame relevante pe alte platforme (ex: să vedeți pe Facebook reclamă la un telefon vizualizat pe site). Temei: consimțământ – prin acceptarea cookie-urilor de marketing. Detalii în Politica de Cookies.

  • Concursuri, promoții, testimoniale: Dacă participați la un concurs sau promoție opțională, vom prelucra datele necesare (ex: nume, email, eventual conținutul înscrierii dvs.). Dacă ne oferiți un testimonial/review și vă dați acordul să îl publicăm, putem afișa numele dvs. și părerile exprimate pe site la secțiunea de testimoniale. Temei: consimțământ (participare voluntară).

Nu vom folosi datele dvs. într-un mod incompatibil cu scopurile de mai sus fără să vă informăm și, dacă e cazul, să obținem consimțământul.

4. Cui dezvăluim datele personale (destinatari)

Tratăm confidențialitatea datelor dvs. cu seriozitate. În desfășurarea activității noastre, totuși, poate fi necesar să dezvăluim anumite date către terțe părți de încredere, dar numai în conformitate cu legea și asigurându-ne că există garanții adecvate. Categoriile de destinatari includ:

  • Firme de curierat/transport: Pentru a livra produsele, furnizăm numele, adresa de livrare, telefonul și eventual email-ul (pentru notificări) firmelor de curierat partenere (ex: Fan Courier, Sameday, Cargus, etc. – în funcție de alegerea logistică). Aceste informații sunt necesare pentru preluarea și livrarea coletelor. Colaborăm doar cu curieri care respectă la rândul lor GDPR și folosesc datele strict pentru livrare.

  • Procesatori de plăți: În cazul plăților online cu cardul, veți fi direcționat către o pagină securizată a procesatorului de plăți (ex: EuPlatesc, MobilPay, PayPal, etc. – vom preciza care). Acolo veți introduce detaliile cardului. Procesatorul acționează ca operator independent sau uneori ca persoană împuternicită, prelucrând datele cardului pentru a finaliza tranzacția. Noi primim doar un status (plătit/neplătit) și eventual un ID de tranzacție, dar nu și datele complete ale cardului.

  • Furnizori IT și de servicii web: Avem contracte cu companii care ne asigură servicii de găzduire web (hosting), mentenanță a site-ului, servicii de email (ex: platforma de trimitere newsletter), servicii de stocare a datelor în cloud, servicii de securitate (ex: backup). Aceste terțe părți pot ajunge să stocheze sau să aibă acces la anumite date personale în contextul prestării serviciilor lor (de exemplu, datele sunt stocate pe serverele companiei de hosting). În astfel de cazuri, ne asigurăm că acești furnizori respectă cerințele de confidențialitate, sunt acoperiți de contracte de prelucrare a datelor (GDPR) și că datele rămân în UE sau sunt protejate conform legislației (ex: clauze standard dacă e în afara UE).

  • Servicii de email marketing / CRM: Dacă trimitem newslettere, e posibil să folosim o platformă specializată (ex: MailChimp, SendinBlue, etc.). Astfel de platforme vor gestiona listele de abonați și trimiterile de emailuri, având acces la adresa dvs. de email și nume (și eventual date despre interacțiunea cu mailul). Acestea acționează ca persoane împuternicite și au la rândul lor obligația de a proteja datele.

  • Parteneri de marketing și publicitate online: Cu consimțământul dvs., putem transmite unor parteneri precum Google, Facebook, Instagram anumite identificatoare (ex: cookie ID, email hashuit) pentru a facilita afișarea de reclame personalizate. De exemplu, putem încărca o listă de email-uri criptate în Facebook Ads pentru a crea un public personalizat, sau putem folosi Google Analytics/Ads care colectează date de navigare prin cookies. Orice astfel de transmitere se face în conformitate cu politicile acestor platforme și cu consimțământul dvs. explicit (dacă nu sunteți de acord, nu transmitem nimic).

  • Autorități publice sau instituții legale: În cazul în care ni se solicită legal (de exemplu, printr-o citație, ordin judecătoresc, solicitare ANPC, solicitare fiscală) să furnizăm datele dvs. unor autorități, vom coopera în limitele prevăzute de lege. De asemenea, dacă este necesar pentru apărarea drepturilor noastre (de exemplu să prezentăm dovezi într-un litigiu), putem divulga datele relevante instanței, avocaților, experților etc., după cum e necesar.

  • Alte părți cu consimțământul sau la cererea dvs.: În afara celor de mai sus, dacă apare situația să transferăm date unei terțe părți (de exemplu, doriți dvs. să trimitem datele cuiva anume, sau integrăm un nou serviciu), o vom face numai cu înștiințarea și/sau acordul dvs., după caz.

Nu vindem și nu cedăm datele dvs. personale unor terțe părți pentru ca acestea să le folosească în propriile scopuri de marketing fără consimțământul dvs.

Toate părțile terțe cu care colaborăm sunt atent selectate și sunt obligate să păstreze confidențialitatea datelor dvs., să le folosească numai în scopul pentru care le-au fost comunicate și să implementeze măsuri de securitate adecvate.

5. Transferul datelor în afara UE

În principiu, stocăm și prelucrăm datele cu caracter personal pe teritoriul României și al Uniunii Europene. În situația în care anumiți furnizori de servicii implicați în prelucrare se află în afara UE/SEE, vom asigura că orice transfer este acoperit de garanții adecvate conform GDPR.

De exemplu, dacă folosim un serviciu de email marketing sau cloud care are servere în SUA, vom verifica dacă acesta este certificat în cadrul Scutului de Confidențialitate UE-SUA (Privacy Shield) (dacă era valabil) sau, mai nou, în cadrul Data Privacy Framework UE-SUA 2023 (dacă se aplică), sau dacă au implementate Clauzele Contractuale Standard aprobate de Comisia Europeană și măsuri suplimentare de securitate.

Ne vom strădui să alegem pe cât posibil furnizori din UE. În prezent, site-ul nostru este găzduit pe servere din UE, iar principalele servicii sunt în UE. Dacă vom efectua transferuri internaționale, vă vom informa de acest lucru în politica de confidențialitate actualizată.

6. Perioada de stocare a datelor

Nu vom păstra datele dvs. mai mult decât este necesar pentru scopurile declarate sau impus de lege. Durata de stocare diferă în funcție de tipul de date și scopul prelucrării:

  • Datele contului de utilizator: sunt păstrate atâta vreme cât aveți un cont activ pe site. Dacă solicitați ștergerea contului, vom șterge sau anonimiză informațiile asociate contului (mai puțin cele care trebuie păstrate în baza unor obligații legale – ex: istoricul de comenzi în contabilitate).

  • Datele legate de comenzi/vânzări: Facturile și documentele financiar-contabile care conțin date personale (nume, adresă) se păstrează conform legii 10 ani de la încheierea exercițiului financiar (legea contabilității). Datele de comandă (care includ și detaliile produselor cumpărate, comunicările aferente) pot fi păstrate de asemenea pe o perioadă similară, având în vedere posibile cerințe legale (garanții, litigii).

  • Datele privind garanțiile și reclamațiile: Orice corespondență și documentație privind reclamații, reparații, retururi vor fi păstrate cel puțin pe durata garanției și încă o perioadă, de exemplu până la 2-3 ani după expirarea garanției, pentru a putea face dovada rezolvării eventualelor probleme (prescripția în materie de protecție a consumatorului e de 3 ani în general).

  • Date de marketing (newsletter): Sunt păstrate până când vă dezabonați sau vă retrageți consimțământul. După aceea, vom marca adresa ca "dezabonat" și nu veți mai primi comunicări. Este posibil să mai păstrăm totuși evidența faptului că v-ați dezabonat (pentru a demonstra conformitatea cu GDPR) și pentru a ne asigura că nu veți fi adăugat din greșeală din nou.

  • Date tehnice și de navigare: Log-urile de server, datele colectate de Google Analytics și alte instrumente pot fi păstrate de la câteva luni până la câțiva ani, în funcție de setări și necesități. De exemplu, log-urile de securitate pot fi păstrate 1 an, iar datele analitice pot fi setate să se șteargă automat după 26 de luni (setare Google Analytics).

  • Corespondență: Email-urile sau mesajele pe care ni le trimiteți (pe email, chat etc.) și răspunsurile noastre ar putea fi păstrate de obicei pe durata necesară rezolvării solicitării + încă o perioadă de până la 2 ani, în caz că reveniți cu întrebări sau apare un istoric de discuții util. Putem șterge mai devreme la cerere, dacă nu contravine intereselor noastre legitime (ex: păstrăm dacă e un conflict nerezolvat).

  • Date folosite în publicitate targetată: Cookie-urile de marketing au durate specifice (conform Politica Cookies, ex: Google Analytics cookie ~2 ani dacă nu se șterg manual; pixel Facebook ~1 an etc.). Listele de remarketing sau audiențele personalizate le gestionăm conform politicilor platformelor (de ex: un public personalizat pe Facebook bazat pe email-uri este valabil 90 de zile, apoi trebuie reînnoit). La retragerea consimțământului, vom înceta colectarea acestor date noi, însă datele deja colectate pot continua să fie utilizate de platformele terțe până la expirarea lor, în limitele consimțământului dat inițial.

După expirarea perioadelor de mai sus, dacă datele nu mai sunt necesare fie le ștergem definitiv, fie le anonimizăm (astfel încât să nu mai poată fi asociate cu dvs.). De exemplu, putem anonimiza datele de cumpărare transformându-le în statistici (fără nume asociat).

În orice caz, vom revizui periodic datele stocate și vom șterge acele date care nu mai sunt necesare.

7. Securitatea datelor personale

Telefoane-Zen.ro implementează măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura securitatea datelor personale prelucrate, împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat.

Acestea includ, printre altele:

  • Conexiune securizată HTTPS la site-ul nostru, ceea ce asigură criptarea datelor transmise între utilizator și server (certificat SSL/TLS).

  • Măsuri de control al accesului la bazele de date: accesul la datele personale este permis doar personalului autorizat (de exemplu, echipa de vânzări, suport clienți, IT) și numai în măsura necesară scopului. Avem politici de parole puternice, autentificare acolo unde este posibil, și logăm accesările sensibile.

  • Stocare securizată: Folosim servere securizate furnizate de o companie de hosting de încredere, cu firewall-uri, protecție DDoS și actualizări regulate de securitate. Bazele noastre de date sunt protejate prin mecanisme de securitate (parole, criptare la nivel de server).

  • Criptare: Anumite date sensibile (ex: parolele de cont din site) sunt stocate într-o formă criptată (hashuită) – nimeni nu le poate citi în clar, nici măcar noi.

  • Back-up regulat: Realizăm copii de siguranță periodice ale datelor, pentru a preveni pierderea accidentală a informațiilor. Aceste backup-uri sunt stocate securizat.

  • Training și proceduri interne: Angajații noștri sunt instruiți privind importanța protecției datelor și se aplică proceduri stricte atunci când se operează cu date cu caracter personal (de ex: nu se vor dezvălui date unor terți neautorizați, se vor folosi canale securizate la transmiterea datelor sensibile, etc.).

  • Audit și testare: Monitorizăm în mod constant infrastructura pentru vulnerabilități și atacuri, folosim software antivirus și anti-malware, actualizăm la zi platforma site-ului și modulele sale pentru a reduce riscurile de securitate. Putem apela la experți externi pentru audit de securitate când este cazul.

În ciuda tuturor eforturilor noastre, trebuie precizat că nicio transmisie de date prin internet nu este 100% securizată și nicio tehnologie de stocare nu este infailibilă. Vom reacționa prompt în cazul oricărui incident de securitate, conform obligațiilor legale (de exemplu, dacă e un incident care vă afectează semnificativ drepturile și libertățile, vom notifica atât autoritatea competentă, cât și persoanele vizate, în conformitate cu art. 33-34 GDPR).

Este important și din partea dvs. să vă protejați datele de autentificare (ex: să nu divulgați altora parola contului, să vă delogați de pe dispozitivele folosite de alții).

8. Drepturile persoanei vizate

Conform GDPR, beneficiați de o serie de drepturi în legătură cu datele dvs. personale. Telefoane-Zen.ro respectă aceste drepturi și a creat mecanisme pentru facilitarea exercitării lor:

  • Dreptul de acces: Aveți dreptul de a obține o confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu date personale care vă privesc și, dacă da, să aveți acces la acele date și informații despre modul în care sunt prelucrate (scopuri, categorii, destinatari, perioada de stocare, drepturile dvs., sursa datelor dacă nu le-am obținut direct de la dvs., existența unui proces decizional automatizat, etc.). Practic, aveți dreptul de a solicita o copie a datelor personale pe care le deținem despre dvs. (fără a afecta drepturile altora). Primele copii sunt gratuite; pentru cereri repetate sau excesive putem percepe o taxă rezonabilă administrativă.

  • Dreptul la rectificare: Dacă observați că deținem date inexacte sau incomplete despre dvs. (de exemplu nume scris greșit, adresă veche etc.), aveți dreptul să ne solicitați corectarea sau completarea acestor date fără întârzieri nejustificate. Vom efectua modificarea și vă vom confirma.

  • Dreptul la ștergerea datelor ("dreptul de a fi uitat"): În anumite situații, aveți dreptul să ne cereți ștergerea datelor personale care vă privesc. Acest drept nu este absolut, se aplică de exemplu dacă: datele nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, vă retrageți consimțământul și nu există alt temei legal pentru prelucrare, vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze, datele au fost prelucrate ilegal, sau trebuie șterse pentru conformare cu o obligație legală. Atenție, nu putem șterge datele acolo unde legea ne obligă să le păstrăm (ex: facturi din ultimii ani). Vom analiza cazul dvs. și vom comunica dacă putem da curs cererii și, dacă nu, care sunt motivele legale.

  • Dreptul la restricționarea prelucrării: Aveți dreptul să ne solicitați să "înghețăm" prelucrarea datelor într-una dintre situațiile: contestați exactitatea datelor (pe perioada verificării), prelucrarea este ilegală dar nu doriți ștergerea datelor ci doar limitarea, nu mai avem nevoie de date dar le solicitați pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță, v-ați opus prelucrării (cât timp verificăm dacă interesele noastre legitime prevalează). În aceste cazuri, vom marca datele respective și nu le vom mai prelucra (în afara stocării) decât cu consimțământul dvs. sau pentru cazurile expres prevăzute de lege.

  • Dreptul la portabilitatea datelor: Se aplică doar datelor furnizate de dvs. și prelucrate prin mijloace automatizate, în baza consimțământului sau a unui contract. Aveți dreptul de a primi de la noi aceste date într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat (ex: CSV, XML, JSON) și dreptul de a le transmite altui operator dacă este fezabil tehnic. De exemplu, puteți cere un export al datelor contului și istoricului de comenzi, pentru a le importa într-un alt serviciu. Dreptul la portare nu implică ștergerea datelor la noi (ceea ce ține de dreptul la ștergere separat).

  • Dreptul la opoziție: Vă puteți opune, din motive legate de situația particulară în care vă aflați, prelucrărilor întemeiate pe interesul nostru legitim, inclusiv creării de profiluri pe acest temei. Ne vom conforma exceptând situația în care avem motive legitime și imperioase care prevalează (de ex: o obligație legală sau un interes legitim care prevalează drepturilor dvs.). În mod particular, vă puteți opune oricând prelucrării datelor în scop de marketing direct, inclusiv profilării legate de marketing. Dacă vă opuneți (de ex. ne scrieți că nu mai vreți marketing), vom înceta prelucrarea cât mai curând posibil.

  • Dreptul de a nu fi supus unei decizii automate cu efect semnificativ: Telefoane-Zen.ro nu ia decizii bazate exclusiv pe prelucrări automatizate (fără intervenție umană) care să producă efecte juridice sau similare semnificative pentru dvs. (ex: nu avem un algoritm care să refuze automat o comandă pe baza unui profil). Dacă vreodată am implementa așa ceva, aveți dreptul să cereți intervenție umană, să vă exprimați punctul de vedere și să contestați decizia.

  • Dreptul de a vă adresa justiției sau autorității de supraveghere: Dacă considerați că v-au fost încălcate drepturile, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) din România (www.dataprotection.ro) sau la autoritatea de supraveghere din țara UE în care aveți reședința. De asemenea, aveți dreptul de a vă adresa instanțelor competente. Desigur, sperăm că veți discuta întâi cu noi și vă vom rezolva cererile pe cale amiabilă.

Cum vă puteți exercita drepturile? Ne puteți contacta oricând prin email la contact@telefoane-zen.ro sau în scris la adresa sediului nostru, indicând clar ce drept doriți să exercitați și asupra căror date, eventual contextul (ex: "doresc ștergerea contului de client și a datelor asociate"). S-ar putea să vă solicităm informații suplimentare pentru a vă verifica identitatea (nu vrem ca altcineva să pretindă că e dvs. și să vă acceseze/șteargă datele). Vom răspunde solicitării în termen de cel mult o lună de la primire, cu posibilitatea de prelungire cu încă două luni dacă e complexă (dar vă vom informa dacă e cazul). Dacă din vreun motiv nu putem îndeplini cererea, vă vom explica motivele (de exemplu, nu putem șterge anumite date necesare legal sau date backup imposibil de separat imediat).

Exercitarea drepturilor este gratuită. Doar dacă solicitările dvs. sunt vădit nefondate sau excesive (repetitive), am putea fie să percepem o taxă administrativă, fie să refuzăm cererea – dar doar după ce v-am explicat situația.

9. Cookie-uri și tehnologii similare

Site-ul Telefoane-Zen.ro folosește cookie-uri și tehnologii similare (ex: pixeli, plugin-uri sociale) pentru a asigura funcționalitatea, a îmbunătăți experiența de navigare și a furniza servicii și conținut adaptat intereselor utilizatorilor. Politica detaliată privind cookie-urile este disponibilă pe site la secțiunea Politica de Cookies, unde explicăm categoriile de cookie-uri pe care le utilizăm (strict necesare, de preferințe, statistici, marketing), precum și modul în care vă puteți gestiona consimțământul și setările cookie.

Pe scurt:

  • Folosim cookie-uri esențiale pentru funcționarea site-ului (coș de cumpărături, autentificare cont, securitate). Acestea nu pot fi dezactivate, întrucât site-ul nu poate funcționa corect fără ele.

  • Folosim cookie-uri de analiză (ex: Google Analytics) pentru a înțelege cum interacționează vizitatorii cu site-ul (de ex. ce pagini sunt vizitate cel mai mult, de unde vin utilizatorii). Datele colectate sunt anonimizate (ex: anonimizarea IP) și ne ajută la îmbunătățirea serviciilor. Le folosim numai dacă v-ați dat consimțământul pentru ele la prima vizită.

  • Putem folosi cookie-uri de marketing / profilare (ex: Facebook Pixel, Google Ads) pentru a putea afișa reclame relevante pe alte platforme, pe baza produselor vizitate pe site-ul nostru. Aceste cookie-uri se setează doar cu consimțământul dvs. Ele pot colecta informații precum pagini vizitate, produse adăugate în coș, etc., asociate unui identificator online (nu neapărat numele dvs., dar un profil de browser/dispozitiv).

Aveți posibilitatea oricând să modificați preferințele cookie (prin setările browserului sau prin soluția de gestionare a consimțământului de pe site-ul nostru – ex: bannerul de cookie și centrul de preferințe). Refuzul cookie-urilor neesențiale nu vă va afecta accesul la funcționalitățile de bază, însă anumite secțiuni ar putea fi mai puțin adaptate intereselor dvs.

10. Modificări ale politicii de confidențialitate

Această Politică de Confidențialitate poate suferi actualizări ocazionale, fie ca urmare a modificărilor legislative, fie ca urmare a schimbărilor intervenite în activitatea și serviciile noastre. Dacă vom opera modificări semnificative, vom publica versiunea nouă pe site și vom actualiza data „Ultimei actualizări” de mai jos. Vă încurajăm să verificați periodic această pagină pentru a rămâne informat cu privire la modul în care vă protejăm datele.

În cazul în care modificările sunt substanțiale și ar afecta drepturile dvs. în mod semnificativ, vom încerca să vă anunțăm pe canalele disponibile (de exemplu, printr-un email informativ sau mesaj pe site). Continuarea utilizării serviciilor noastre după intrarea în vigoare a acestor modificări reprezintă acceptarea Politicii de Confidențialitate actualizate.

Ultima actualizare a Politicii de Confidențialitate: aprilie 2025.

Dacă aveți orice întrebări sau nelămuriri cu privire la orice aspect al confidențialității datelor, ne puteți contacta oricând folosind datele de la secțiunea 1. Vom fi bucuroși să vă răspundem și să ne asigurăm că aveți încredere să navigați și să cumpărați în siguranță de pe Telefoane-Zen.ro.